Bravúros beosztók

5 tipp, az unalmas utazás ellen

Ha nyár, akkor utazás. Na, mi a leggyakrabban feltett kérdés az autóban? Mikor érünk oda? A gyerekek néha nagyon hamar elunják magukat, de csak akkor ha nem kötjük le a figyelmüket. Orsinak a mamarazzafoto tulajdonosának kérésére írtam össze néhány  játékot az unalmas utazás ellen. Elsőre olyan játékokat hoztam, ami időtakarékos, mert semmilyen készülődést nem igényel.

kérdőjel  1. Barkochba

Szerintem ezt a játékot mindenki ismeri , csak fel kell frissíteni. Az alapjátékban van egy gondoló és egy kitaláló. Bármire lehet gondolni: tárgya, személyekre (élőre, valaha élt, kitalált), más élőlényre, fogalomra. Amikor a „gondoló” kitalálta a feladványt, akkor közli, hogy: gondolta. Ekkor a kérdező felteszi az eldöntendő kérdéseket szépen sorban, amire a gondoló igennel vagy nemmel válaszolhat. Amikor már úgy gondolja, hogy tudja mire gondolt a másik, bejelenti, rákérdez. A rákérdezés azt jelenti, hogy úgy gondolja a válaszok alapján tudja mire gondolt a kérdező. Ha eltalálta a kérdező nyer, ha nem a gondoló. ha egy idő után, már nem tud a kérdező mit kérdezni, mondhatja azt is szabad a gazda ebben az esetben szintén a gondoló nyer.

Könnyítések:

  • Alternatív válaszok: is, nem tudom, nem jellemző…
  • Több rákérdezési lehetőség pl. három
  • Szűkített gondolási kör: gyerekekkel így érdemes játszani pl. állatok, gyümölcsök, csak az autóban lévő tárgyak, mesehősök…
  • Összefoglalás adása

Nekünk az állatos a kedvencünk, a lányok a mai napig szívesen játsszák utazás alatt, pedig már le tudják foglalni magukat, a szokás hatalma.

A legenda szerint: Karinthy Frigyes verhetetlen volt ebben a játékban 27 kérdésből kitalálta például: Bárczi Benő anyai öregapjának a háziorvosát gondolták.

fekete_fehér

2 Fekete – fehér, igen-nem

Az egyik gyerek vagy szülő kérdéseket tesz fel, aki válaszol, bármit mondhat, csak a tiltott szavakat, nem ejtheti ki: a feketét, a fehéret, az igent és a nemet. Ha kimondja vesztett. Játszható olyan változata is, hogy bizonyos ideig nem mondható ki pl. 1 percig. Ebben az esetben, ha a válaszolónak sikerül kihúznia az egy percet, akkor ő nyer. A kérdező nyilván igyekszik beugratós kérdéseket feltenni.

lánc3 .Szólánc

Szintén egy jól bevált autós játék, amelyben mindig az előző szó utolsó betűjével kell az új szót kezdeni. A játék nehezíthető, ha pl. csak neveket vagy csak állatokat vagy csak gyümölcsöket lehet mondani. Nagyobb gyerekeknél a játék még tovább nehezíthető, ha nem az utolsó betűvel, hanem az utolsó szótaggal kell kezdődnie a következő szónak.

 

traktor

4. Számoljuk a traktorokat

Ezt a játékot a fiúk biztos szívesen játsszák, a kisebbeknek adhatunk annyi könnyítést, hogy nem kell számolniuk csak szólni. Ha megunták kereshetünk valami mást: pl. zöld autó, gólyafészek, stop tábla, vonat…

pszt

 5. Csöndkirály:

Ha már zsong a fejünk, a sok kérdéstől, akkor jöhet a csönd király. Az nyer, aki nem szólal meg. Játszható akár úgy is, ha valaki kibírja három percig, kap egy gerezd almát, egy darab sárgarépát, néhány szál ropit vagy egy kocka csokit. A jutalom sokkal motiváltabbá teszi a gyerekeket is.

//

//

//

//

//

//

//

Címkék: ,

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!